‘What you see is what You see’ bij Nieuwe Ruimte

• 24 mei 2024

Van 2 tot en met 30 juni presenteert Nieuwe Ruimte een expositie met werk van de Kunstenaar van de Maand José Sprenkels. Zij nodigde Ineke van Dongen, Margret Goossen en Moniek van de Ven uit als mede-exposanten.

José Sprenkels vindt haar inspiratie in de voortdurende verandering van luchten en het licht, waardoor ook landschap en water steeds van kleur en substantie lijken te wisselen.  Dat geeft een zeer ruimtelijke beeld als resultaat. Haar werk roept een verstilde sfeer op.

Ineke van Dongen werkt voornamelijk op en met papier. Ze gebruikt inkt en combineert dat met (gescheurd) papier. Haar monotypes en collages zijn minimalistisch en abstract. Voor deze expositie heeft ze grafisch werk uit de serie ‘dialoog’ gebruikt als materiaal om nieuw werk te maken.

Margret Goossen exposeert figuratief werk, samengesteld uit talloze afbeeldingen uit de media, zoals de krant, tijdschriften en foto’s. Daarbij maakt ze gebruik van verschillende technieken. Door de jaren heen heeft ze veel gewerkt met het thema mugshot: foto’s gemaakt van mensen op het moment van hun arrestatie.

Moniek van de Ven werkt hoofdzakelijk met klei. Eerder maakte ze vooral werken geïnspireerd op met de hand gebouwde structuren uit Afrika en het Midden-Oosten. De laatste jaren spelen structuren in de natuur, zoals nesten, zaden en plantvormen een hoofdrol in haar werk.

De expositie wordt geopend op zondag 2 juni om 15 uur in de expositielocatie aan de Oranjestraat 36a in Velp. Hij is elke zondag in juni gratis te bezoeken van 12.00 tot 17.00  uur.