Houten koppen komen tot leven

• 21 september 2024

Het Sprookjesfestival  is een magisch evenement dat jong en oud wil betoveren met bijzondere voorstellingen, creatieve workshops en allerlei andere activiteiten. Dit jaar wordt het festival extra speciaal door een unieke voorstelling in Museum Arnhem. Na het succes van vorig jaar, waarin Tijmen Brozius en Sjoerd Schwibettus de voorstelling 2 Pinokkio’s, 2 Acteurs van Hout presenteerden, keren zij terug met hun nieuwe voorstelling Houten Koppen. Dit vervolg is een combinatie van mime en marionettenspel, waarin verder ontwikkelde scènes het publiek opnieuw zullen verrassen en vermaken.

Bewegen ze nou zelf? In het poppenatelier worden twee levensgrote lichamen – marionetten – in elkaar gezet. De poppenspeler doet dat met duwen, tikken, kloppen, trekken… Ze krijgen hun gezichten, ontwikkelen een karakter en komen tot leven. Ze raken verslingerd aan dansen. De poppenspeler vergroeit hierbij steeds meer met zijn marionetten.

Voorafgaand aan de voorstelling bewegen kleine pop-marionetten en menselijke marionetten door de museumzalen, Café Pierre en de beeldentuin.

Credits

Walking Faces: Tijmen Brozius en Sjoerd Schwibettus

Mime Oost: Danielle Bouwmeester, Massimo Cavallini, Pauline Fokkelman, Fonge Frieling, Elky Rosa Gerritsen, Bo Kuiper, Julian van Meerdervoort , Lennart Puijker, Jort Schoenmaker, Marijn Singer en Mike Witjes

Live muziek: Fleur Dikken

Wanneer? 19, 20 en 23 oktober 2024, 13.00 … 13.30 uur & 15.00- … 15.30 uur
Waar? Studio, Museum Arnhem
Kosten? € 7,50 p.p. voor kinderen, € 12,50 p.p. voor volwassenen
Deelnemen? Deelname is mogelijk vanaf 4 jaar. Reserveren kan via walkingfaces@gmail.com en betaling gaat via een QR-code aan de deur.

Foto: Walking Faces & Mime Oost