Wandelvreugd op de Pinkenberg

• 1 juli 2024

Op alle zondagen in deze zomer kun je een bijzondere wandelervaring opdoen door het openluchttheater De Pinkenberg in Rozendaal te bezoeken. Daar is een wandelpad aangelegd waarbij je de wonderlijke geschiedenis van deze omgeving op een speelse manier kunt ervaren. Diverse beeldende kunstenaars, dichters en historici hebben een bijdrage geleverd. Te zien en te bezoeken zijn onder andere een kluizenaarshut, twee uitzichtkoepels waar je kunt mijmeren en drie expositieprieeltjes met de geschiedenis van de omgeving in teksten en beelden. Verder is er een twintig meter lange Steile Klim en zijn er bordjes langs het wandelpad geplaatst met natuurgedichten uit het verleden en poëzie die speciaal is gemaakt door hedendaagse dichters. Voor de opmerkzame wandelaars zijn daarnaast nog levensgrote beelden van bos- en heidebeesten te ontdekken.