Memory op Wereldmilieudag

• 5 juni 2024

Op deze Wereldmilieudag neemt Museum Arnhem je graag mee in de tentoonstelling ‘Museum of Memory’, waarin je nog niet eerder tentoongestelde aanwinsten kunt ontdekken. Zoals over onze omgang met de natuur.

‘Museum of Memory VII’ van kunstenaarsduo Stansfield/Hooykaas bestaat uit een soundscape, foto’s en een torenachtig beeld met een scherm. De luchtfoto’s tonen grote, rechtopstaande stenen in Callanish, waar vroeger mogelijk maanrituelen plaatsvonden. De video laat licht, water, nachtelijke beelden in Callanish en sterrenkaarten zien. Het werk roept vragen op over wat hier is gebeurd, welke rol natuurkrachten hebben gespeeld en welke verhalen mensen elkaar door de jaren heen hebben verteld.

‘Museum of Memory’ is tot en met 18 augustus te zien: bit.ly/3Pfnm4k

Stansfield/Hooykaas, Museum of Memory VII (1988), schenking Madelon Hooykaas, collectie Museum Arnhem, C/o Pictoright Amsterdam 2024. foto: Eva Broekema.