Maak de afstudeerexpositie Formicarium van ArtEZ Arnhem mogelijk

• 21 mei 2024

De afstudeertentoonstelling van Docent Beeldende Kunst en Vormgeving van ArtEZ Arnhem staat dit jaar in het teken van een formicarium (formica = mier, arium = plaats). In de aanloop ontmoeten de afstudeerders elkaars werk. In kleinere groepen, onder begeleiding van beeldende docenten, wordt het afstudeerwerk klaargemaakt voor de tentoonstelling. Dit jaar worden voor het eerst, tijdens een tweedaagse werkperiode, de studenten en begeleidende docenten samen uitgedaagd om de tentoonstelling te laten ontstaan vanuit intuïtie en ideeënuitwisseling. De studenten gaan zo op zoek naar kruisverbanden in elkaars werk en kunsteducatieve visie.

Formicarium is een plek voor ontmoeting waar de grenzen van het artist educatorschap worden onderzocht. Een tentoonstelling als gangenstelsel met daarin kunstwerken, studenten, docenten en bezoekers die elkaar allemaal even hard nodig hebben. Bezoekers van de afstudeerexpositie Formicarium kunnen interactieve rondleidingen volgen, een symposium bijwonen en de expositie bekijken.

De afstudeerexpositie Formicarium vindt plaats van woensdag 3 juli tot en met zondag 7 juli 2024 en is het sluitstuk van de opleiding DBKV. Het symposium op woensdag 3 juli bestaat uit interessante lezingen, performances en gesprekken over kunst en kunstonderwijs.

Wat ontbreekt nog?

Er is financiële steun nodig. De afstudeerders bouwen de expositie vanaf de grond op. Met hulp van donaties willen ze een fantastische afstudeerexpositie neerzetten. Het gedoneerde geld gebruiken ze voor bouwmaterialen, een rijk gevuld randprogramma en natuurlijk een catalogus en andere aandenkens om mee naar huis te nemen.

Kijk hier voor meer informatie en om te doneren

Tegenprestatie

Ze  geven graag iets terug voor een donatie. Passend bij de bijdrage ontvangt de schenker een aandenken, zoals een kaartenset, een publicatie, een tas of zelfs een koffiemok of collage gemaakt door de afstudeerders.

Volg het project op Instagram @dbkv.arnhem. Maak hier kennis met de afstudeerders  en neem een kijkje in het afstudeerproces.

Wanneer en waar?

Woensdag 3 juli … zondag 7 juli 2024
Woensdag: 10:30 … 20:30 uur; symposium 12:00 … 15.00 uur; feestelijke opening expositie DBKV 17: 00 uur
Donderdag en vrijdag 10:30 … 19:00 uur